Thursday, June 23, 2011

takziah

kematian mempunyai hikmah yang tersendiri buat kita yang masih bernyawa


kematian merangsang refleksi diri
kematian merancang revolusi diri
kematian menghisab pelaburan ukhrawi
kematian mengejutkan dari mimpi-mimpi indah duniawi
kematian mengingatkan kewujudan alam abadi
kematian memotivasi diri


mari mengira baki masa yang tinggal untuk jantung berkhidmat mengepam darah ke seluruh badan, antibodi giat mempertahan badan daripada serangan penyakit dan hati bertungkus lumus menyahtoksik... berapa tahun lagi yang tinggal?? atau berapa bulan lagi?? atau berapa jam lagi?? atau berapa minit lagi?? atau berapa saat lagi yang tersisa?? 


entah-entah nama kita sudah diterima Izrael.. kemudian nyawa akan dicabut tanpa sesaat pun terlewat... tiada peluang kedua yang akan diberi untuk persiapan ke sana.. apatah lagi peluang ketiga untuk bertaubat... hanya ada satu nyawa dan satu peluang... jangka masanya pula tidak diketahui.... rahsia Ilahi... mahu melakukan pada saat-saat akhir... persoalannya sempatkah tua??sempatkah untuk bertangguh-tangguh?? 


buat keluarga abang ipar saya... takziah atas kehilangan seorang ahli keluarga yang masih muda... semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman dan beramal soleh...ameen~


first handphone... 2nd hand... sebab tu hanya bertahan setahun lebih sahaja... sangat sayang handphone kecik itu...yang pergi... biarkan ia pergi...

'MilikNyalah kerajaan langit dan kerajaan bumi, Dia menghidupkan dan mematikan dan Dia Maha Kuasa atas segala sesuatu' (57:2)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...