Friday, March 4, 2011

kringgggggggg


pada satu petang yang panas...saya berseorangan.... tak tahu napa balek sorang-sorang time tu... tapi semenjak bergelar senpai tahun akhir ni memang saya dah jadik power ranger... eh lone ranger...sebab semua orang tesis nya berbeda-beda...pendekkan cerita... saya sampai lah kondo kesayangan yang diberi nama Plaza Rah... kenapa Rah??? sebab kondo ni kepunyaan Datuk Rahim.. disebabkan rumah saya tingkat 18 mesti la naek lif... kalau naek tangga boleh pancit tengah jalan kot... bila da lif terbuka ja kaki saya melangkah masuk dengan penuh konfiden...hehe...saya pun tekan la angka 18... tiba-tiba lif terbuka... ok saya tutup semula dan dekat sekali lagi butang nombor 18...


tiba-tiba lampu terpadam.. yang pelik bin ajaib nya... kenapa saya tak kelam kelibut dan panik seperti selalu... boleh pulak diam dan fikir apa nak buat... sambil hati kumat kamit minta ALLAH bantu...handphone yang tergenggam erat ditangan di nyalakan bagi menjejak latitud dan longitud simbol loceng...dan sebaik sahaja batang hidung loceng kelihatan... tangan sepantas kilat menekan punat tersebut sekuat hati... kriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiingggggggggggg.. fuh berdesing telinga... beberapa saat kemudian pintu lif terbuka... ada hamba ALLAH tercegat depan pintu lif tu.. niat hamba ALLAH nak masuk lif tu terbantut bila tengok lif tu gelap gelita... terpinga-pinga dia...saya dengan muka tak da perasaan melangkah keluar dan menunggu lif lain datang menyambut....dua lif tiba serentak.. saya memilih lif berbeza dengan hamba ALLAH tadik dengan alasan lif tu direct stop tingkat 18...tak da singgah-singgah petang kat tingkat lain nak turunkan penumpang... demi nak cepat...sanggup lupakan sejarah hitam yang berlaku beberapa minit yang lepas..adeh...

moral of the story : stay calm and think wise in any position you are.. pertolongan ALLAH tu akan tiba... bersabarlah dan terus berdoa dan berusaha... bila berada dalam kesusahan... usaha dan doa lah tanpa jemu... Dia Maha Mendengar dan Maha Penyayang... doa dan yakin lah... pertolonganNya akan tiba...itu lah indahnya hidup bertuhan... kalau tanpa pertolonganNya mungkin saya masih terperangkap dalam lif yang gelap dan panas tu... berseorangan pulak tu... tahu tak apa yang saya fikirkan semasa berada dalam keadaan tu??? gelap+berseorangan= alam barzakh....di alam kubur nanti kan kita berseorangan... yang menemani hanya amalan... mungkin ini peringatan ALLAH untuk saya...ada alam lain yang menanti selepas tamatnya tugasan saya di dunia ini... 


"Janganlah ya ALLAH Engkau biarkan nasib kami ditentukan oleh diri kami sendiri; walaupun kadar sekelip mata atau kadar masa yang lebih pendek dari itu. Wahai Tuhan yang paling mudah dan cepat memperkenankan pinta (perkenankanlah)." (Al-Mathurat)

unik la elevator neh.. leh educate people... hehe... jom belajar anatomi...=P


2 comments:

~batrish♥~ said...

wah pika..betul ni?ish klu fit mst da gelabah dah xtau nk wat mcm na..

picairin said...

xtau pasepa...pelik juga ble wat cool..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...