Sunday, September 18, 2011

skincare vs make-up

Skincare product mahal vs make-up product mahal...investment mana better? 
[copy daripada status seseorang di mukabuku)


okayyyy... apa jawapan anda???


bagi saya... pelaburan pada produk penjagaan kulit lebih bernilai berbanding pelaburan pada alat solekan..apa itu produk penjagaan kulit??? produk yang menjaga kecantikan dan kesihatan kulit...hehe... apa itu alat solekan??? alat untuk berkarya pada wajah...hehe...kenapa saya memilih produk penjagaan kulit berbanding alat solek???

1. produk penjagaan kulit berfungsi merawat/melindungi kulit sebaliknya alat solek berfungsi menutup segala kecelaan yang terdapat pada kulit...tindakan alat solek disini kelihatan agak plastik... hanya untuk cover... ambik plastik tutup muka...=P

2. bukan setiap masa kita dapat menempek zon bahaya dengan alat solek... takkan duduk rumah pun nak bersolek...nak tidur pun bersolek... duk rumah kemas rumah tengok tv pun bersolek... eh siapa cakap kat rumah tak da orang nak tengok...kalau member datang secara mengejut cam na??? takkan nak suruh dia tunggu sebab nak make-up.. erk...dan yang paling penting bak kata sorang pengomen status kat atas tu... depan suami mestilah nak cantik... takkan nak biaq make up kat muka 1hari kot... owh saya rasa sangat plastik...

3.  kalau skin care product tu serasi dengan muka dengan izin ALLAH... muka bertukar licin, mulus, bercahaya...muka yang cantik tak perlu make-up yang banyak... go for natural look...

tu ja la point saya... tapi make-up murah pun bahaya juga... natural product selalunya lebih mahal harganya...takut bahan kimia yang digunakan boleh merosakkan kulit... nak senang pakai compact powder macam saya sudah.. tayah make-up walaupun tak secanteks uols... wasting time...hehe..sebenarnya malas...=D 

itu pendapat saya... apa pendapat kamu, kamu dan kamu??? =D

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...