Friday, December 11, 2009

epi anniversary!!!

tanggal 4/12 genap lah 28 tahun usia perkahwinan mak abah... 2 insan yang paling penting dlm hidup aku... dan aku percaya adik beradik aku jugak... actually... tarikh ney mmg sgt2 cantek sebab bla di terbalikkan lahir insan yang menambah kan rasa kasih syg dalam diri mak abah aku sebagaimana namanya cahaya penyayang aka noor syafiqah... ha33... oit... bukan promote diri la... just nak expose kan diri... ha33...

aku dan adik ada belikan mak abah kek... malangnya aku lupa bangat mau ambek gambar... haish... kamera senantiasa kat tgn tp bla event penting jak mesti lupa nak semadikan...huhu.... 2 jus hadiah kecil kami buat mak dan abh... hope 1 day kita semua dapat hadiahkan rasa sabar dan tolak ansur tatkala menjaga mereka tika tua... y i say so??? sbbnya... bla semakin tua kita akan kembali kepada sifat dan perangai kekanakan... seperti di nyatakan dalam surah yasin ayat 68...

"Dan barangsiapa Kami panjangkan umurnya niscaya Kami kembalikan dia kepada awal kejadiannya. maka mengapa mereka tidak mengerti..." (36:68)

aku ada experience ngan both tok aku... blah mak dan abah... kesabaran yang tinggi memang sgt penting tatkala menjaga keduanya...  hati mereka seperti kaca... mudah pecah jika x dijaga dgn baek... tahniah mak abah kerana berjaya menjaga keduanya dgn cara terbaik yg mak abah termampu wat.. hope 1 day aku dan adik beradik aku juga berpeluang berbakti kepada keduanya... ameen...=)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...