Tuesday, December 22, 2009

opkim taiping!!! besh!!!!

alhamdulillah... sgala pujian milik ALLAH... walaupun mlas bebenor aku mau balik awal ke KL tempoh hari... tapi pengorbanan kaki berat melangkah dek kerna ati enggak mau lepaskan umah berbaloi dengan kenangan terindah yang aku perolehi....^,^ 9hb til 14hb aku berulang alik dari plaza ke k1 untuk gerak gempur...akhirnya pada 15hb til 19hb aku menjejak kaki menabur bakti di bandar taiping bandar warisan... sejuta penghargaan buat ma (Ustazah Rokiah) n abah (ustaz Fuad) yang sudi menerima insan serba kekurangan ini sebagai sebahagian daripada family ma n abah.... trima kaseh..!!! =) malas bangat nak story pasal gerak gempur coz nothing special... sekretariat aku jus wat 3 keping banner n rehearsal utk opening n closing (ekceli x rehearsal pom xpa... wasting money,tym n energy j...)

15/12
bertolak kul 7 lebey sampai dalam kul 12 lebey..start with pembahagian anak angkat... ada 1 umah 4org... ada jugak 3 org... aku??? 2org j... maw kenal siapa housmate ku??? nama dia zuriani aka zu... yg lawaknya... dia leh lak gelarkan diri dia akak... aku taw kami sama batch tp aku diam jak.. hihi... malam 2 baru dia taw aku pom 3rd year...gelak besau la...ha999... tp bkn dia jak bebudak laen pom ramai tataw aku 3rd year.... mentang2 la aku ni xjoin program kolej... suma pakat xkenal n ingat aku junior...hahaha999... lepas pembahagian family angkat 2 aku xikut balek umah... beg j balek umah...aku g umah family angkat exco aku kat kg perumahan awam batu 2 1/2 coz kul 2ptg 2 ad perasmian pembukaan... thanx mak cik sb benarkan saya mandi n makan tengahari kat situ wpun sy bukan anak angkat mak cik (tataw nama mak cik 2)...masa majlis ptg 2 zu bagi aku bekal...ma sediakan bekal cucuq cempedak, pisang goreng n air anggur untuk aku... aduh bestnya... awal2 dh rasa di sayangi...hihi... ptg n mlm xda apa2... masa wif family angkat... ekceli aku ari pertama nie masih dalam sesi penyesuaian diri dengan environment yg masih asing... byk kali gak tersasul sebut mak cik n kena marah...hihi... abah ajak g zoo taiping tapi kami tolak sb masih rasa kurang selesa n letih...sempat borak2 ngan ika aka cucu ma kat buaian kejap malam 2...

beg2 yang aku bawak...

pak kas berucap mewakili tnc...

16/12
ari ney kami plan tanak susahkan abah anta kami... aku nk g senam robik kat padang zu plak kena g skolah sb dia ketua fasi...so kami jalan la kaki g check point kg Larut Tin iaitu skolah agama rakyat kt kwsn 2... malangnya kelibat shuttle xkelihatan pom... mujur abah datang... akhirnya zu g skolah ngan abah n aku g padang ngan sorg gurl ukm yg bawa moto yg tegur kami bila nampak kami tunggu shuttle... aku lupa nak berkenalan ngan dia... rupa dia pom lupa...siapa dia ek???huhu... pas senamrobik aku g umah hajar berhampiran ngan tapak program... skali lagi alasan tamaw nyusahkan abah n ma... aduh umah ni ada bela kucing pulak... berlari2 aku dalam umah 2... terpaksa la hajar yang tolong iron kan baju kurung n tudung aku...maceh hajar!!! jasamu di kenang!!!hihi... 1st day klinikal xramai org... 1st patient aku ni perlu di perkenalkan... nama dia intan umo 6taun...brani tol nak check darah wpun kecik g...tp yg pelik dia asyik tgk n sentiasa ad kat tapak klinikal 2... tghari 2 aku malas nk balek sb zu ckp dia x balek... so aku ikut g umah zulaikha kat kg pak darus... jauh gak jalan kaki...ptg 2 xda apa2.. aku just nyebok2 kat tapak klinikal... pas 2 tgk sukan belia smbil makan eskem... intan xabes2 mengekori aku... admire kat aku kot...=p malam 2 aku n zu ponteng forum kat kg pak darus... sesuka ati jak...hihi... lepak2 kat umah borak2 ngn ma... berjaya la korek sdikit sbnyak latar blakang n masalah family ni...uhuk...


inilah intan...=)

17/12
pagi nie abah antar kan...hihi... aku g dewan dgr ceramah pasal parenting skill oleh dr ku... zu plak g skewl... semalam jadi fasi dak skolah menengah... ari ney untuk dak skolah rendah lak... cucu ma aka ika pom join... pas ceramah skali g aku g lepak umah zulaikha... masa aku sampai makcik tgh siapkan barang2 utk masak tetiba dapat kol dari spital suh dia g spital... apa lagi tugas memasak terus bertukar tangan... 2 chef yang terlalu pandai memasak ni mula gelabah...haha999... aku goreng ikan j... zulaikha lak masak sayur... berjaya gak kami masak... ble la mengenyang 5 perut (2 lg anak angkat makcik n sorg kawan anak angkat dia 2 g baru sampai umah dlm kul 12 lebey) tghari 2.... aku siap pesan g... no comment plz...ha333.... ptg 2 aku jalan kaki g tempat klinikal untuk bertugas... pas klinikal plan nk balek ngan shuttle aleh2 ketua kampung aka pak salleh bawak aku n zu makan kenduri maal hijrah kat kg pak darus.... actually 2 utk org2 kg pak darus... ramai lak perli kami bla nampak kami ada kat majlis 2... aku berseloroh ala kami wakil kg Larut Tin...hihi... tp Pak Salleh dah gitaw kehadiran kami kat tuan rumah... tuan rumah pun mengalu2 kan... siap suh tambah g... hihi.... mlm ada ceramah kat skolah agama rakyat Larut Tin... jalan kaki j g sana sb abah dh ada kat sana since ptg g coz dia pengetua skolah agama rakyat 2... balek pom jalan kaki coz abah kan vvip... so ada jamuan untuk dia...ceramah crita ttg hijrah la... tp speaker problem... enggak dgr... 10 dia ckp 4 or kurang daripada 4 j aku dgr...last2 dh mls nk dgr sb xfaham...huhu...rugi tol...

lauk mauk yang aku n zulaikha masak...xoxo


18/12
last day klinikal... 1tragedi yg xpatut berlaku terjadi... aku tercucuk jari sndiri... padan muka suka suki jak duk cucuk jari org 3 ari ney...ha999...aku jugak wat kali ketiga di reject.... wuaaaaa.... enggak ble derma darah... tp yg besh nya hemoglobin aku tenggelam kali ni... alhamdulillah...^,^ ma n abah dtg wat klinikal... aku plan nak wat kan untuk abah n ma... tapi aku sempat wat kat ma j... aku n zu temankan ma kaunseling pasal result klinikal dia ngan bdk farmasi... pastu kami pom balek umah n siap untuk g umah adik ma... anak dia akad nikah... sampai ke masjid kami ikut... fuh panjang bebenor tok kadi bagi talbiah... pengantin pompuan dh picit2 kaki dia dah... yela duk bertimpuh mana ble tahan lama2...aku pom dari duk bertimpuh dah tukau duk bersila.. naseb baek aku bukan pengantin...ha999... pengantin lelaki pom aku tgk dh gelabah... cool weh cool... akhirnya sampai gak masanya... skali lafaz j pengantin pompuan jadik milik pengantin lelaki... tahniah!!!!!!!! i like wedding... tringat epi teramat tym along kawen sampai kena tgur ngan abg ipaq...dia kata... amoi epi mengalahkan pengantin...hihi... perut dh lapaq... smpai umah pengantin pompuan kami di idangkan ngan roti jala, bihun goreng n kueh mueh... fuh buncit perut aku penuh ngan makanan...suma aku sumbat slagi mampu...buruknya perangai...huhu.... malam ada mlm kebudayaan... skali g intan bertenggek sebelah aku... hihi... dia masuk pertandingan pakaian beragam tp dapat sagu ati j...ok la 2 dik(actually aku yg suh dia msuk...hihi...)..=)

pemandangan di taiping... tasik kat situ lagi cantek daripada tasek ttwangsa..


kat majlis akad nikah...

19/12
last day... pagi ni ada gotong royong.... aku tolong kat padang kejap... lepas 2 g join team kat masjid lak... xda la penat sgt... epi jak... balek umah kul 12tghari.... plan nak g makan kenduri... tapi kami tetido plak... terpaksa abah belikan kari untuk kami n ma masakkan telur goreng... nyummy... pas 2 abah anta kami g majlis penutup... aku xda tugas pom actually.... just usher vvip g jamuan j... pas abeh penutup abah dtg... aku n zu temankan ma makan... like usual last day is picure's day... kami bergambar b4 g masjid... majlis perpisahan berlangsung... pelbagai pesanan kami trima... antaranya plz keep in touch....hihi... nangeh??? aku xble tengok org nanges...bla ma nanges ati aku pom mula melting...hoho... nxt story plz...hihi... masa perjalanan balek kami berhenti rehat kat tapah... bus xble start... tapi selepas berhempas pulas hampir sejam berjaya jugak pak cik driver 2 baiki... alhamdulillah...=)



nice memory... interesting.... ni mayb 1st n last opkim yg aku join.... hope all experiences i got from dis program are useful for my life later... moral yang paling utama yang aku dapat... setiap orang ada masalah... tapi masalah tu berbeza2 dan mungkin juga sama... so never give up... !!! idup ney sementara jak... ^,-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...