Friday, January 21, 2011

vampire

210111




Just a community service :There will be a blood drive tomorrow afternoon until 6pm at Tesco Selayang or Tesco Kajang by The National Blood Bank. Being a blood donor is the greatest gift you'll giving to the patients in need especially in the surgical ward and Talassemia patients and it will benefit you if in the future you'll need blood for any emergency or surgery. Pls come!


help spread the message pls to your friends and family through your facebook, twitter and blog~ 



This is a fact : on average platelet supply lifetime is 5 to 6 days, this will be the life to those having hemophilia or hemorrhagic dengue. and currently PDN have very limited stock for it because of lack of frequency among our Malaysian citizen. Pls, help by giving you blood to those in need.




Dari Abu Hurairah radhiallahuanhu, dari Rasulullah Shallallahu’alaihi wasallam bersabda : Siapa yang menyelesaikan kesulitan seorang mu’min dari berbagai kesulitan-kesulitan dunia, niscaya Allah akan memudahkan kesulitan-kesulitannya hari kiamat. Dan siapa yang memudahkan orang yang sedang kesulitan niscaya akan Allah mudahkan baginya di dunia dan akhirat dan siapa yang menutupi (aib) seorang muslim Allah akan tutupkan aibnya di dunia dan akhirat. Allah selalu menolong hambanya selama hambanya menolong saudaranya. Siapa yang menempuh jalan untuk mendapatkan ilmu, akan Allah mudahkan baginya jalan ke syurga. Sebuah kaum yang berkumpul di salah satu rumah Allah membaca kitab-kitab Allah dan mempelajarinya di antara mereka, niscaya akan diturunkan kepada mereka ketenangan dan dilimpahkan kepada mereka rahmat, dan mereka dikelilingi malaikat serta Allah sebut-sebut mereka kepada makhluk disisi-Nya. Dan siapa  yang lambat amalnya, hal itu tidak akan dipercepat oleh nasabnya. (Riwayat Muslim)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...