Friday, December 17, 2010

3b = belek berkenan beli

bila hati dah berkenan 
bila kehendak dan kewangan mencapai kata putus
sesi soal jawab bersama sales girl berlangsung
soalan feveret???
yang bungkus lagi, ada tak???
napa tanak yang display???
sebab ramai dah pegang, dah sentuh, dah belek
nak yang baru
yang tiada orang pegang
yang tersimpan sempurna



camtu jugak harga seorang wanita
yang 'berbungkus' lebih digemari untuk 'dibeli'
yang banyak sangat display sana sini
nak beli pun pikir dua tiga kali
berkenan sangat-sangat, tiada yang bungkus terpaksa la beli
sedih tengok wanita yang bungkus cantek sebelum ni dah terkoyak sedikit plastik pembungkusnya
aku juga begitukah nanti???
bungkusanku ini yang ku rasakan masih bermasalah
akan mengalami revolusi ke arah kebaikan 
atau reverse ke arah busana jahiliah
tiada yang dapat menjangka bagaimana kita bulan depan
tahun depan
sedekad yang akan datang
semoga esok lebih baik dari hari ini
dan sedekad yang akan datang lebih sempurna berbanding hari ini
ameen...

2 comments:

SumaiyyahAbidah said...

Jom sama-sama baca:

"Allahumma thabbit qulubuna 'ala dinik"

"Ya Allah tetapkan hatiku di atas agamaMu."

Hidayah perlu sentiasa dicari... Insya-Allah:)

picairin said...

ameen...
trima kaseh atas saranan dan perkongsian...=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...