Monday, February 21, 2011

aspirasi versus gabungan mahasiswa

210211


malas nak mengambil tahu dan mengundi...hanya akan merugikan diri tatkala pemimpin yang tak layak terpilih... dan tiada sebarang pembaharuan ke arah kebaikan yang bisa diperoleh..
walaupun undi saya tahun ini tidak memberi apa-apa impak buat diri sendiri memandangkan diri ini akan lenyap daripada UKM Kampus KL tak lama lagi... moga undi saya tadi mampu membantu mengorak satu pembaharuan positif di UKM...mengundi itu satu amanah... alhamdulillah amanah tersebut berjaya dilaksanakan...
all the best untuk semua calon yang bertanding...dan untuk mantan MPP yang lepas... tahniah dan terima kasih diucapkan atas semua daya usaha anda semua... good job!!! =)

Dari al Hasan ra, katanya: “Pada Suatu hari , ‘Ubaidullah bin Ziyad datang berkunjung ke rumah Ma’qil bin Yasar, ketika Ma’qil sedang sakit yang menyebabkan kematiannya. Kata Ma’qil kepada ‘Ubaidullah, “Akan kusampaikan kepada Anda sebuah hadis yang kudengar sendiri dari Rasulullah saw. Kalaulah aku yakin bahwa aku akan lama hidup, hadis ini belum akan kusampaikan pada Anda. Aku mendengar Rasulullah saw bersabda: “Seorang hamba yang dipercayakan Allah memimpin rakyatnya, tetapi dia menipu rakyat, maka jika dia mati, Allah mengharamkan surga bagi-nya.”(Hadis shahih Muslim no 114)
Catatan pinggir: ‘Ubaidullah bin Ziyad ketika itu menjadi Amir (Wali Kota) di Bashrah.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...