Friday, February 11, 2011

campaign no valentine loves Rasulullah

SAYA SAYANG SAUDARA SEISLAM SAYA,SAYA CINTA RASULULLAH DAN SAYA TAK AKAN SAMBUT VALENTINE DAY"

Assalamu'alaikum...
tajuk yang agak berat bagi saya untuk mengulas... berbanding kempen sebelum ni...iaitu kempen cover-your-aurat ... mungkin kerna bebanan kerja yang sedang menunggu untuk disiapkan mempengaruhi minda dan mood untuk berceloteh malam ni...=)

bagi saya... tak kenal maka tak cinta... mudah untuk kita keluarkan kata-kata aku cinta padamu... tapi sejauh mana kata-kata itu lahir dari lubuk hati sanubari kita? bagaimana mahu bercinta kalau diri Baginda belum cukup kita kenali? sampai ke saiz kasut artis pun kita ambil tahu tetapi kenapa personaliti baginda enggan kita terokai?? fakta asas tentang kelahiran Baginda pun ada yang terlupa...di mana rasa cinta itu?? adakah kata-kata aku cinta Rasulullah hanya menitip di bibir untuk menyedapkan telinga-telinga yang mendengar.?? tepuk dada tanya hati...rasa cinta atau pura-pura cinta??

semua yang mendengar cerita saat kematian Baginda pasti menangis...ummati ummati ummati meniti di bibir Baginda tatkala nyawa dicabut Izrael...belum lagi kisah Baginda menangis di hadapan sahabat kerna rindukan umat-umat akan datang yang belum pernah Baginda ketemu iaitu kita semua...mampukah kita membalas rasa cinta baginda itu??? mampukah kita membalas rasa rindu Baginda??? saya masih tidak mampu... masih banyak cacat cela dan muhasabah diri ke arah yang lebih baik... masih mengajar diri agar cinta dan rindu tidak bermusim....tapi senantiasa mekar tiap masa tiap waktu...insyaALLAH...

saya masih mencari buku yang lengkap atau terbaik menceritakan tentang diri Rasulullah... sekiranya para sahabat di alam realiti mahupun maya yang tahu buku yang sesuai... minta tolong suggestkan pada saya ya...bak kata saya tadi tak kenal maka tak cinta... so saya nak betol-betol kenal... kalau boleh setiap yang Baginda lakukan dan apa yang terjadi pada Baginda saya ingin ambil tahu...=)

Sesungguhnya telah ada pada (diri) Rasulullah itu suri teladan yang baik bagimu (yaitu) bagi orang yang mengharap (rahmat) Allah dan (kedatangan) hari kiamat dan dia banyak menyebut Allah. (33:21)

Tidak (sempurna) iman salah seorang kamu sehingga aku lebih dicintai dari orang tuanya, anaknya dan semua manusia lainnya...
(HR Bukhari dan Muslim)

Sabda Nabi s.a.w : “ orang yang bakhil itu adalah orang yang tidak mahu berselawat ketika orang menyebut namaku di sisinya . “ ( Hadis Riwayat At-Tirmidzi )

p/s: sahabat yang disayangi...meh la join kempen ni...=) buat blogger yang pandai berkata-kata...cik Qila..saya tag kamu..mesti join tau... tapi kalu bz takpa la...=) click here untuk ke blog pengasas kempen..hiks

2 comments:

~batrish♥~ said...

sy bkn pengasasnye pica...hee..
ni jemputan dr blog ni
http://pilhanhati.blogspot.com/

=D

picairin said...

erk..ok misunderstanding... k2...dh betolkan..maap.hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...