Thursday, April 28, 2011

pendam jangan sampai padam

270411
Last entry saya ada luahkan keinginan di hati mahu memiliki Dr in the house... =) namun hasrat yang luhur ini dipendamkan terlebih dahulu... kerana ada seseorang yang lebih ingin saya kenali dirinya... mengetahui kisahnya... merasa kehadirannya....mencontohi keperibadiaannya... biar rindu kepadanya memuncak... biar sayang membuak-buak... biar ingatan terhadapnya terpaku dan terpahat kemas.. dia lebih utama... perlu saya utamakan dia sebelum mengenali yang lain... kenapa??? kerana dia wira saya... role model saya... jauh benar dia daripada saya... jarak zaman juga berbeda... tapi tanpa beliau kosong jiwa saya...sia-sia nikmat kehidupan yang dikurniakan ALLAH kepada saya...siapakah dia??? dialah....



V
V
V
V
V










Bukanlah orang yang terlalu tinggi, namun bukan juga terlalu pendek, (kulitnya) tidak putih pucat, juga tidak sawo matang, (rambutnya ikal) tidak terlalu kerinting tidak juga lurus.




siapakah dia??? Dialah...




V
V
V
V
V






Beliau diutuskan ALLAH menjadi Rasul pada usia 40 tahun. Beliau menetap di Mekah (sebagai Rasul) selama 10 tahun dan di Madinah juga selama 10 tahun. Beliau diwafatkan oleh ALLAH dalam usia 60 tahun, dalam keadaan tidak sampai 20 helai uban yang terdapat di kepala dan janggutnya. 
(Direkodkan oleh Bukhari, Muslim dan Tirmizi)

Dialah...
Junjungan besar kita...
Nabi Muhammad Sallallahu 'Alaihi Wassalam


p/s: memendam hasrat buat sementara... mengutama yang utama...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...