Wednesday, December 15, 2010

COVER YOUR AURAT CAMPAIGN | SHOW YOUR SUPPORT!

emmm... nak join kempen ini tapi enggak ada hala tuju... arah mana nak ngomelnya...emmm... isu ni termasuk dalam isu yang bersepah... kat mana-mana saja orang memperkatakannya... anda click ja aurat wanita muslimah atau aurat lelaki muslim mesti berderet-deret website serbu google search tu sambil jerit "jemput-jemput masuk...banyak info sini dan tuan aku pom nak pahala sebar ilmu"...kat sekolah dulu pun dah pulun hafal aurat wanita dengan lelaki ajnabi seluruh tubuh kecuali muka dan tapak tangan...aurat laki dengan wanita ajnabi pula dari pusat hingga lutut... aurat wanita sesama wanita dan lelaki mahram pula dari pusat hingga lutut...fuuuh pendidikan Islam A1 kot berkat hafal tu...sekarang dah masuk matriks, ipta atau ipts...mesti Pusat Islam atau Badar atau apa saja nama untuk pertubuhan Islam kat pusat pengajian anda tak jemu bosan mempromosi menutup aurat...haa... kan saya dah kata isu ini isu bersepah...



isu bersepah tak bermakna isu tu boleh dipandang enteng... realisasikan ilmu yang dah tersemat kemas di dalam kotak fikiran tu menjadi satu realiti yang membangkitkan rasa kehambaan yang taat pada perintah Maha Pencipta... masalah nya sekarang ramai yang tahu tapi tidak mahu... pelbagai alasan direka... blogger yang mengilhamkan idea kreatif kempen melalui blog ni memberi contoh pelajar-pelajar yang ada 'A'...nak tahu apa dia A tu gi klik banner kempen aurat tu...ni ayat dia...kalau budak sekolah agama yang dapat pendidikan agama yang lebih tu pun macam tu, macam mana yang lain? kan? Maaf la...mungkin saya salah interpretasi coretan saudari/saudara... tapi saya rasa macam tak berapa boleh terima ayat tu... sekolah agama atau tidak bukan satu ukuran yang sesuai dalam perkara asas begini... ini basic.. budak sekolah harian juga belajar apa itu aurat... bahkan saya pernah aja kagum dengan pemakaian puteri didikan sekolah harian berbanding puteri lulusan sekolah 'A'... tepuk dada tanya iman...apa khabar iman hari ini???


Dan hendaklah kamu tetap di rumah kamu, dan janganlah kamu berhias dan bertingkah laku seperti orang jahiliah.”  (33:33) 


anda megah dengan pakaian anda hari ini??? hati-hati..takut tergelincir kerna terlalu megah... bukan tiada yang  membuka selepas ditutup... banyak contoh boleh diteladani disekeliling..cuma kena terbeliakkan sedikit mata...terbeliakkan mata ok...bukan suruh mulut kumat kamit mengumpat... anda masih rasa belom terlitup sempurna??? cari alternatif dan kuatkan itizam untuk berubah.. ya saya juga masih di takuk ini.. masih mencari kekuatan melakukan revolusi diri ke arah kebaikan selangkah demi selangkah untuk sampai ke tahap maksima...sama-sama kita doakan kita berjaya mempertahankan busana Islam masing-masing dengan senantiasa ingat mengingati antara satu sama lain... manusia selalu terleka... kempen sebegini atleast berjaya refresh niat murni yang terperosok jauh di sudut hati...tahniah buat ashfiqaz...


i tag this campaign to all my readers...spend some time to support this campaign... u can write it in ur blog or maybe make a note in fb... love u all...assalamu'alaikum...=)

5 comments:

Sumaiyyah said...

Salam, sis.

Lulusan sekolah agama atau tak bukan penghalang utk seorang Muslim mengerjakan perintah Allah. Klu kita jadikan alasan sekolah lulusan mana sbg penghalang utk tutup aurat, smpai bila nak sudah kan?

Interesting comments, sis. Saja singgah tgok blog2 yg sokong kempen. Salam ukhuwwah! :)

Kei Hiroki said...

thanks for supporting ye semua!
semoga usaha kecil kita semua ni diberkati Allah =)

picairin said...

salam sumaiyyah...
yup... isu ni takkan ada penghujung kalau alasan xhenti-henti dicipta... jazakallah kerna menyinggah.. salam ukhuwwah kembali...=)

asyfiqaz...
welcome...insyaALLAH... =)

qila~ said...

setuju! bdk skola biasa pon ade yg lbih baek dri sgi pmakaian :) lg satu bab fesyen yg dah mcm2 skrg ni..1 hal gak tu,ckp fsyen muslimah tp tang mne muslimahnya x tau la..

picairin said...

hahaha999.. ada apa ngan nama???nama nak nyedapkan hati ja tu..hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...