Monday, August 16, 2010

the best father in this world

actually sangat busy with lotssss of assignments... tapi minggu ni saya layangkan diri ke rumah juga untuk merai Ramadhan dengan keluarga terchenta...kepulangan adik juga mencukupkan korum... sangat bahagia di rumah...(^^) setiap hari ditanya oleh mak "mahu makan apa arini"...hehe... ya la.. anak-anak suma berhimpun except my oldest sis yang sudah berumah tangga dan menetap di Kuantan...wah33... saya sangat bahagia... ini membuat hati saya kembali gundah gulana sama ada mahu balik sebaik sahaja kelas tamat pada 27hb atau siapkan kerja yang berlunggok di atas meja terlebey dahulu sebelum mengorak langkah ke rumah... Ya ALLAH tunjukkan lah hamba Mu ini pilihan yang terbaik...

hari pertama dirumah... saya berbual-bual dengan adik tentang ketam masak lemak di ruang tamu... masing-masing terliur membayangkan kesedapan masakan kampung itu... abah yang juga ada disitu tika itu mengatakan sesuatu yang membuatkan bayangan kami lesap... errr...actually saya dah tak ingat apa yang abah katakan...hehe...  tapi kata-katanya itu membayangkan hasrat kami itu tak kan menjadi kenyataan...

pada pagi hari ketiga... ketika sedang asyik mengusha skrin lappy... abah memanggil saya menyuruh memasukkan santan ke dalam fridge... sebagai anak yang patuh (perasan...=P) saya menjalankan arahan abah... sebaik ja buka fridge... tiba-tiba mata saya tertumpu pada sesuatu... kelihatan ketam-ketam sedang menari joget lambak didalam fridge... hihi... ini hanya imaginasi saya... dengan kadar segera saya memberitahu adik.. cakap cam tamau beli tapi belikan juga... baik kan abah saya...=)



tahu tak siapa yang masak ketam masak lemak diatas???? saya la... haha999... tipu jak... abah saya yang masak... pandaikan abah saya...??? hehe... since abah pencen ni... abah saya yang selalu masak... mak masih kerja... so just weekend n sometimes untuk dinner jak mak masak... bertuah mak saya dapat ayah saya kan... serba boleh... bertukang boleh, masak boleh, baiki barangan letrik sket2 ni pom ble... dah la sayang anak-anak...hehe...apa pom saya rasa sangat bertuah ada abah macam ENCIK SAIDUN BIN ISMAIL... =) 

" Dan Kami perintahkan kepada manusia (agar berbuat baik) kepada kedua orang tuanya. Ibunya telah mengandungkannya dalam keadaan lemah yang bertambah-tambah dan menyusukannya dalam usia dua tahun. Bersyukurlah kepada Ku dan kepada kedua orang tuamu. Hanya kepada Aku kembalimu." (31:14)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...