Sunday, August 15, 2010

taxiiiii...!!!!

Jumaat pagi yang baru jak lepas ni.. saya (ganti nama diri yang lebih sopan ini bakal digunakan kini dan akan datang    ) naik la teksi ke Hentian Duta... erk... kenapa saya ke Hentian Duta??? mestilah untuk pulang ke  baiti jannati ... hehe... dengan semangat berkobar-kobar saya melangkah menunggu cab (the only transport to the Hentian Duta..huhu).. cab yang pertama saya tahan gagal saya naiki disebabkan ada makhluk lain di sisi pemandu.. cubaan seterusnya... alhamdulillah saya berjaya...  tanpa segan silu kaki melangkah naik cab tu selepas driver tu accept cabaran untuk menghantar saya ke Hentian Duta dengan harga terendah...erk... tipu jak... saya just cakap nak gi Hentian Duta... taxi tu ada meter so xda tawar menawar harga cam kat pasar malam la eh...hehe... tapi memang laju la driver taxi ni pecut... cam Michael Schumacher dah walaupun muka mereka sangat jauh perbezaannya..   fuh... yang besh nya... driver cab ni berjaya buat rekod baru... RM7.30 dari Kg Baru ke Hentian Duta... BRAVO!!! yang bertambah besh bila incik driver yang suka senyum tu cakap tayah la syiling... saya dengan kelajuan maksimum mengucap terima kasih dan membayar RM7... rezeki jangan ditolak maut jangan dicari... hehe... ni contoh pemandu taxi yang baik coz dah la sangat murah dah harga dia banding kalau naik taxi lain selama ni... tambah lak dia bagi diskaun lagi...moga ALLAH murahkan rezeki incik tu...  err... tamau tau ka selalunya bapa RM??? kalu beli tiket teksi yang da kat Hentian Duta tu... tak mahal la...RM17 ja...haha999.... semoga niat murni ni tidak berakhir setakat di bulan Ramadhan... dan terus istiqamah di bulan-bulan yang lain... untuk incik driver tu kalu la dia ada terbaca blog ni... saya ucap terima kasih untuk kali kedua...=P


"Perumpamaan orang yang menginfakkan hartanya dijalan ALLAH seperti sebutir biji yang menumbuhkan tujuh tangkai, pada setiap tangkai ada seratus biji. Allah melipat gandakan bagi siapa yang Dia kehendaki dan ALLAH Maha Luas, Maha Mengetahui" (2:261)

"Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu merosakkan sedekahmu dengan menyebut-nyebutnya dan menyakiti (perasaan penerima), seperti orang yang menginfakkan hartanya kerana riak kepada manusia dan dia tidak beriman kepada ALLAH dan hari akhir. Perumpamaan (orang itu) seperti batu yang licin yang diatasnya ada debu, kemudian batu itu ditimpa hujan lebat, maka tinggallah batu itu licin lagi. Mereka tidak memperoleh sesuatu apa pun dari apa yang mereka kerjakan. Dan ALLAH tidak memberi petunjuk kepada orang-orang kafir." (2: 264)  


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...