Thursday, August 12, 2010

undang-undang dunia





jalan-jalan bawah matahari yang terik nak balik plaza...
jumpa pok cik trafik ni tengah saman keta parking kat tempat yang tak sepatutnya...
ni la akibat bila undang-undang dunia dicabuli...
tiba-tiba terfikir...
xda pula surat saman sampai umah kalau langgar undang-undang ALLAH ya...
aku lupa denda tu delay akhirat nanti...
ISLAM kan adil...=)
tapi ALLAH tu MAHA PENGASIH DAN PENYAYANG...
siap bagi masa nak taubat...=)
tapi pok cik tu baik gak la...
menjalankan amanah dan tanggungjawab...hehe....
tu ja... hehe...


"Maka adapun orang berat timbangan (kebaikan) nya, maka dia berada dalam kehidupan yang memuaskan (senang). Dan adapun orang yang ringan timbangan (kebaikan) nya, maka tempat kembalinya adalah neraka Hawiyah.Dan tahukah kamu apakah neraka Hawiyah itu? (yaitu) api yang sangat panas (101: 6-11)


"Dan apabila hamba-hamba Ku bertanya kepadamu (Muhammad) tentang Aku, maka sesungguhnya Aku dekat. Aku kabulkan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaKu. Hendaklah mereka itu memenuhi (perintah) Ku dan beriman kepada Ku, agar mereka memperoleh kebenaran." (2:186)


2 comments:

nurjihad said...

i like this article :)...
Allah tidak menzahirkan balasan undang2nya tetapi manusia itu sendiri perlu sedar tanpa DIA kita tiada...:)

picairin said...

thanks for liking...hehe
yup... tanpa Dia siapa kita...=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...