Saturday, March 13, 2010

5years

saja wat facebook walking tadi... baru aku perasan... ramai antara sahabat seperjuangan yang berbeza benar selepas 5tahun kami suma berpisah dari alam sekolah... ramai yang menyedihkan...dah lama aku sedar tentang mereka ini... dari tudung kepada tidak bertudung... ada juga yang terus kepada memakai seluar pendek... tanpa segan silu menonjolkan aset penting seorang wanita... tertunduk malu aku melihatnya... aku segan... sangat segan... tapi yang aku hendak ceritakan di sini bukan tentang mereka ini tetapi tentang perubahan seorang sahabat yang menjadi jiran sebelah meja aku ketika form 3....

yang menarik perhatian ku pada mulanya ialah baju nya yang menarik... kemudian aku terpikir... sahabat ku itu dulu pakai tudung selepang ja... maksudnya tak cover dada la...pernah kami berdebat tentang perbezaan cara pemakaian tudung aku dan dia... berdebat dengan cara yang baik...bukan bergaduh... =) dia seorang yang sangat baik...sangat lembut...

mahu tahu bagaimana dia sekarang??? lebih baik berbanding diri aku... owh tidakla seperti yang kamu fikirkan ya... dia tidak la sehingga memakai purdah... tetapi tudungnya dah menutupi dada... kakinya tak dibiarkan telanjang... stokin menghiasi kakinya... tiada lagi lengan yang kelihatan... teringat dulu walaupun pakai baju lengan panjang, dia suka tarik bagi nampak tangan sket...banyak benar baju yang labuh ala-ala baju punjabi tu.. sangat cantik... sejuk hatiku melihatnya... tiba-tiba rindu bangat saat di sekolah itu... saat dia menjadi teman berbual aku... =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...