Monday, March 22, 2010

baby..

actually ni crita lama... tapi tak la lama sangat... dalam minggu lepas jak... rentetan daripada cerita post sebelum ni... dalam post sebelum ni aku ada cerita tentang pengalaman sepanjang perjalanan membeli abc(ais kacang ok... bukan buku tadika..hehe...)... post ni tentang apa yang jadi kat kedai abc tu plak..

masa sampai kat kedai abc tu... aku dan kengkawan ambek tempat duduk... kebetulan kat depan aku tu ada la satu keluarga bahagia... ni daripada pengamatan aku la...tataw pulak kalau kat rumah mereka ada acara baling pinggan solo pulak... oit!!! tak baek berprasangka buruk... hehe... sorry.. ok back to the story... si suami mendukung baby yang tak sampai setahun lagi rasanya sambil temankan si isteri yang sedang makan... baby tu tersangat la comel ok... lagi comel bila dia pandang aku yang sedang asyik mengusha dia dan she smile at me... =))))))))) i like sooo much when baby smiling at me... 



unfortunately... tiba-tiba ja baby tu luak susu... tau ka apa tu luak susu?? aku tak sure ni bahasa kedah or memang orang-orang malaysia pun panggil cam tu... ala bila baby minum susu kan dia selalu cam muntahkan susu tu nanti... haaaa!!!! itu lah yang aku panggil luak susu... he999... habis kena baju si suami... yang amat sangat paling sweet bila si suami tanpa hirau kan baju dia yang habis kotor dek luak susu tu terus mencapai kain mengelap mulut si anak dengan penuh kasih sayang... mungkin perkara ini biasa bagi anda yang membaca tapi sangat mendalam maknanya buat aku... so sweet ok...sangat sangat sweet...

i know.. everybody loves baby... ada ka yang tak suka???? muka innocent baby tu mampu buat hati yang memandang rasa happy dan tenang jak...kalau anda kenal sesiapa yang tak suka baby tu may be itu kes terpencil kot... hehe... baby merupakan satu keajaiban yang amat besar... subhanallah sangat hebat... ada manusia bodoh yang cuba menunjuk pandai dengan cuba menghasilkan bayi klon... hasilnya?? manusia itu perlu tunduk akur kelemahan nya hanya seorang hamba pada pencipta... tidak layak dan tidak setanding dengan-Nya... manusia yang lebih bodoh bila mendapat peluang merasai keajaiban itu... dibuang dan dibunuh pula bayi itu dengan kejam... bukan semua orang berpeluang merasai ada nyawa laen didalam perutnya... subhanallah...aku sangat kagum kebesaran ciptaan ALLAH itu... sangat kagum... 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...