Friday, November 12, 2010

12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

121110

tarikh yang sangat cantik tapi hari nya kurang cantik... bangun seawal 3pagi untuk siapkan graf piawai... awalkan saya bangun???ok yang sebenarnya biarlah saya berterus terang...sebaik sahaja azan isyak saya terus solat isyak dan terus mengayuh ke pulau mimpi... sebab itu saya mampu bangun seawal ni... hehe... tahniah untuk diri saya... sila berikan tepukan paling gemuruh...


semangat berkobar-kobar nak tunjuk dengan sv dan nak tanya ada tak method lain selain manual pakai pembaris tu untuk nak tentukan kepekatan biomarker yang saya uji...melangkah dengan penuh bangga ke fak... sampai jak kat depan bilik sv tercinta...terus jak tangan ni digenggam untuk menumbuk pintu... eh mengetuk pintu...penat pasang telinga depan pintu tu nak dengar suara manis kata "masuk!!"... malangnya ketukan tidak bersahut... tanpa mempercayai keupayaan telinga...tangan kemas mencapai tombol pintu... dan alhamdulillah telinga saya masih berfungsi dengan baik...pintu berkunci...means memang tak da orang ok...kalu tak kunci pun saya tak da la nak buka terus... saya tahu la adab...=P


kaki dah tak tentu arah... setelah melihat kiri kanan... saya memilih untuk ke kanan iaitu ke library... wah kerap benar saya ke library tahun ni... sejak naik tahun 4, akaun saya di library menjadi aktif secara mendadak setelah menjalani 3 tahun fasa hibernasi... hehe... kaki meluru ke tingkat bawah... mata meliar-liar mencari method untuk genetik marker... then belek satu journal ni... bukak satu persatu artikel dalam tu... ok mission fail... napa??? 1st dalam journal yang tersangatlah tebal tu tiada maklumat yang saya nak... 2nd... suma journal tu lama... my sv nak tahun 2000 keatas... untuk elakkan pembaziran masa yang lebih lama... saya mengundurkan diri dari library dan terus ke kafe...


sampai kafe perut yang sudah penuh dengan jus gastrik ni paksa tangan ambik nasi tanpa bagi arahan kat mata suruh usha lauk... ni la akibat kalu ikut nafsu!!! lauk tak da yang menarik hati... sebab dah ambik nasi terus j la capai apa yang ada... bersyukur ok.. orang nigeria nak jumpa nasi pom payah...sila bersyukur..


jika datang tadi penuh semangat balek pula dengan rasa tak kenal siapa yang bernama semangat tu...balik rumah terus buka laptop yang sedia berkhidmat untuk tuannya...yang bestnya laptop saya bagi tazkirah hari ini  yang sesuai sangat dengan situasi saya...memang kamu ni memahami la... muaaaaahhh... sangat sayang kamu Incik Compaq (laptop saya lelaki setelah diuji jantinanya...=P)


dari Anas bin Malik ra, katanya: Rasulullah saw bersabda: "Menuntut ilmu adalah satu fardu yang wajib keatas tiap-tiap orang Islam." (Ibnu Majjah dan lain-lainnya)

ya wajib..tak payah merungut dan terus menuntut ilmu dengan apa cara sekali pun... err... cara yang baik la ok... jangan letak pisau kat leher dan suruh orang tu pilih sama ada nak mengajar atau nyawa melayang pulak..haippp...positif!!! positif!!! sekarang nak cari cara untuk selesaikan masalah yang masih membelenggu diri ni... saya sedang mencari pakar statistik... sesiapa yang merupakan pakar statistik..sila hubungi saya atau tinggalkan jejak disini...saya sangat memerlukan kepakaran anda menggunakan spss...terima kasih...

dua budak yang busuk yang lupa mak tehnya...haishhhh...


2 comments:

tqah said...

nak guna spss syg??hehehe..aku x expert..tp aku dah gune mase wat thesis..yeay!hahaha..

picairin said...

ajarkan ak!!!! hehe...
tau x cam na nak baca keputusan ujian daripada graf piawai guna spss n xguna pembaris ala manual tu???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...