Tuesday, November 23, 2010

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1

211110

tiba di bandar raya Kuala Lumpur lebih kurang pukul 5 pagi...penat teramat walaupun saya bukan bertugas sebagai driver bus tersebut... sebabnya saya tak da lesen bus... lesen kereta saya ada...lesen tu hanya berfungsi dari tempat parking kereta sampai depan rumah saya sahaja..hehe..disebabkan sampai rumah dah pukul 5 lebih dan subuh masuk waktu awal sekarang ni...mata yang mahu tertutup ni ditahan daripada tertutup menggunakan segala gadgets terkini yang mampu dimiliki semua orang...tak lain dan tak bukan...handphone dan laptop... alhamdulillah saya berjaya..selepas solat subuh... saya menghempaskan diri ke atas katil... alhamdulillah nikmat tidur dikatil amat terasa setelah semalaman berda dalam keadaan sangat tidak selesa tidur di sofa bus..hehe....err... dont do this at home ok..tak elok tidur lepas subuh sebenarnya...huhu...


dalam pukul 9.30 saya terjaga..kononnya mahu bangun pada pukul 8.30... akibat tidur secara overdose saya sangat dan teramat kelam kabut kerana sudah berjanji dengan dua orang teman tapi mesra untuk bertemu di Sunway pada pukul 11pagi...memang ada sejam setengah lagi tapi perjalanan ke sana mengambil masa yang agak panjang...nak menunggu LRT tu satu hal jugak...baju untuk dating juga belum digosok-gosok... saya tak suka menunggu dan tak suka ditunggu... so dengan menggunakan kuasa kilat pikachu saya segera menyiapkan diri dan bergerak ke Sunway...sorry for the late ya Tiqah...


Demi masa sesungguhnya manusia berada dalam kerugian kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan kebajikan serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran. (103:1-3)

pilihan lunch kami pada hari ini ialah Hartz Chicken Buffet... sangat berbaloi untuk orang yang makan banyak.. dengan harga RM24 anda boleh makan dan minum segala yang ada dikedai tersebut... macam-macam yang saya telan kat situ..antaranya lasagna, spagetti, ayam goreng spicy ala-ala kfc, aiskrim, float, air apa ntah campur tembikai ngan nenas yang sangat best, salad ala-ala Pizza hut, buah ngan mayonis, Mashed potato dan macam-macam lagi... nak rasa sila cari kedai makan ni kat Sunway Pyramid ok..hehe...tapi sila bersedia untuk menjadik belon...hehe...

mana Harry Potter nya??? tajuk gah tapi duk pusing lain tempat dulu.. ok..sekarang u turn balek ke Harry Potter... lepas solat Zohor kami masuk panggung...1st time wayang ada problem.. lama gak kot tunggu... sepatutnya start kul 2.15 tapi 2.45 baru start... tu pom ada hati lagi mau tayang iklan berjela-jela... huhu... cerita ini sangat best ok... dan saya sangat tak sabar untuk tunggu part 2... moral of the story yang saya dapat dari cerita ni...sihir memang tak baik..dugaan buat manusia...kacau bilau dunia sebab sihir...

“Dan mereka mengikuti apa yang dibaca oleh syaitan-syaitan pada masa kerajaan Sulaiman (dan mereka mengatakan bahwa Sulaiman itu mengerjakan sihir), Padahal Sulaiman tidak kafir (tidak mengerjakan sihir), hanya syaitan-syaitan lah yang kafir (mengerjakan sihir). mereka mengajarkan sihir kepada manusia dan apa yang diturunkan kepada dua orang malaikat di negeri Babilonia Yaitu Harut dan Marut, sedang keduanya tidak mengajarkan (sesuatu) kepada seorang pun sebelum mengatakan: "Sesungguhnya Kami hanya cobaan (bagimu), sebab itu janganlah kamu kafir". Maka mereka mempelajari dari kedua Malaikat itu apa yang dengan sihir itu, mereka dapat menceraikan antara seorang (suami) dengan isterinya dan mereka itu (ahli sihir) tidak memberi mudharat dengan sihirnya kepada seorang pun, kecuali dengan izin Allah. dan mereka mempelajari sesuatu yang tidak memberi mudharat kepadanya dan tidak memberi manfaat. Demi, Sesungguhnya mereka telah meyakini bahwa Barangsiapa yang menukarnya (kitab Allah) dengan sihir itu, Tiadalah baginya Keuntungan di akhirat, dan Amat jahatlah perbuatan mereka menjual dirinya dengan sihir, kalau mereka mengetahui.” (2:102)


pukul 6 lebih saya sampai rumah...alhamdulillah... perjalanan agak jauh dan meletihkan... saya tersungkur sebaik saja games Chong Wei VS Lin Dan bermula...=)




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...